zaterdag 8 mei 2010

een abc 96 shirt voor Joanne




Voor Joanne een shirt van het patroon ABC 96 gemaakt. het gaat steeds beter met tricot werken! Ik heb er ook nog strikbandjes bij gemaakt, wat niet op het patroon stond, maar dat breekt de achterkant een beetje en ik vond het wel een leuk idee om roezels op de mouw te zetten. Op het patroon stond trouwens een lange mouw met manchetten, maar Joanne heeft een tekort aan shirts met korte mouw, dus een korte mouw gemaakt!


Joanne ziet mij al maanden intensief naaien en leuke kledingstukken maken. Nou heeft ze zoiets van: Kan ik dat ook leren. Het lijkt me best leuk als zij dat jong in de vingers gaat krijgen. Dus gisteren met een eerste project begonnen. het werd een kussen in de vorm van een hart. Ze heeft in mijn voorraad stof uitgezocht, de vorm van het kussen overgetrokken, uitgeknipt, gespeld en de stof geknipt en toen mocht ze achter mama's naaimachine. Ik had hem maar even op de laagste snelheid gezet, maar ze vond het dus geweldig en begon het liefst gelijk weer aan het volgende project, maar dat heb ik ze volgende week maar beloofd, want anders houd ik voor mijzelf geen tijd over!


















Van de week kreeg ik de vraag of ik niet weer eens een foto van onze kleine Jelle op mijn blog kon zetten. natuurlijk kan dat. Bij deze. Het gaat goed met hem. Hij groeit als kool en het is een rustig ventje als hij tenminste geen honger heeft.












1 opmerking:

Vlijtige Lies zei

Leuk shirt zeg,goed idee die strikbandjes!En jong geleerd is oud gedaan toch...en wat een lief mannetje zeg.