dinsdag 26 februari 2013

Een dipje.....

 Ik heb echt het idee dat ik qua naaien in een dipje zit. Ideeen en plannen meer dan genoeg, maar de uitwerking ervan komt maar niet op gang! En dat jongste dochter gisteren gips om haar arm heeft gekregen werkt natuurlijk ook niet mee aan mijn naaitempo. Ja wel aan nog meer extra plannen in mijn hoofd erbij.
Jongste dochter gleed zondagavond uit op de laminaatvloer. Erna had ze zo'n last van haar arm, ze kon hem niet meer gebruiken. Ik heb nog wel even een nachtje afgewacht, maar de volgende dag was het niet beter. Dus gisteren van de dokter door naar het ziekenhuis en ja hoor.....gips om haar hele linkerarm. (ze had 2 scheurtjes in haar elleboog) Gelukkig is een kind zo weer aan een nieuwe situatie gewend, zo jongste dochter ook, maar mama zit nu met een kledingprobleem. Ze kan niets aan. Wijdebovenkledingstukken heeft ze niet. Dus vanochtend een jurkje met korte mouw aangedaan en een vestje erover. Het vestje was al aan de kleine kant, dus daar heb ik nu 1 mouw uitgeknipt  en zo gaat het dus goed. Maar voor de rest.....moet ik ook daarvoor aan de naai. Ik kreeg al als tip om shirts te maken, met aan 1 kant een open  mouw die ik dan sluit met klitteband. Ook kwam de middelste dochter met het idee van een tricotjurkje met maar 1 mouw. Allemaal goede ideeen, maar nu nog uitvoeren.....pfffft. Mijn hoofd loopt dus echt even over. Ik ben met een zomerjas bezig, waarvan ik niet weet of hij gaat lukken, ik moet nog een poppenbedje aankleden incl. pop voor de klas van jongste dochter, ik moet nodig een begin maken aan de voorjaarskleding voor de oudste meiden...... en ondertussen is het hier vakantie waarbij er al 2 van de 5 kids te maken kregen met het overgeefvirus. Nou ja, ik ga het maar over me heel laten komen (tenslotte zijn er ook gewoon nog winkels waar ik kan kopen) 
 
Posted by Picasa

21 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

oh oh een roze gipsen arm.... oef gelukkig kwam je er snel achter dat het niet goed zat. Ik heb mijn zoon 2 weken laten doorlopen met een gebroken arm. Hij had een hoge pijngrens volgens de arts in het ziekenhuis. Ik zag de foto en voelde me een ontaarde moeder kan ik je vertellen. Gelukkig was het al goed aan elkaar a/h groeien en hoefde er nog maar een paar weken gips om. Bij jongens is dat toch minder lastig wat kleding betreft en het was in de zomer dus korte mouwtjes. Tja voor je meisje...korte t-shirts met vestjes erover denk ik, sweatvestjes? Je hebt wel een écht meisjes-meisje zo te zien, lastig hoor!

Elise zei

Oh, dat is echt even niet leuk en dan ook nog spugers erbij. Ik zou zeggen koop een paar (goedkope) vestjes. Die kunnen over hemdjes en kleding met korte mouwen. Om nou kleding te gaan naaien voor een paar weken, zou ik niet zo snel doen en dan kun je wel aan de gang met de plannen die je al had. In elk geval veel sterkte!!

Blomkes zei

Ach wat sneu! Dat lijkt me inderdaad ook lastig qua kleding..en helemaal als je net in een naaidip zit..Soms kun je teveel ideeen hebben waardoor het juist verlammend werkt. Althans bij mij werkt dat zo.. Heel veel beterschap voor je jongste dochter gewenst en ook voor de andere zieken in huis!

Groetjes, Elske

@Let zei

Ach en het is zo'n lief meisje!
Beterschap hoor meid!
Sterkte met alles Daniëlle...

Groeten!
@Let...

Nicole Claudia zei

Hè jakkes zo alles tegelijk. Ik hoop dat iedereen snel weer beter is en je dochter snel weer uit het gips kan.

Ik zou denk ik ook een paar bolerootjes kope (maatje groter kan ze die een jaartje later ook nog aan en is het niet voor niets).

Succes met je dipje en beterschap allemaal!

Groetjes, Collie

Lize zei

He bah, wat sneu voor je dochter en voor jou. Als moeder kun je daar flink van de mik van raken. Blegh, en dan ook nog spugers in de vakantie. Niks aan. Sterkte joh.
Mijn ervaring is met naaien ook: Als het moet, komt er bij mij niks onder de machine vandaan. Ik heb nog een broek liggen, maar geen zin.:-S

Woon - Geluk zei

He wat vervelend..... En dan komt ook nog alles tegelijk. Beterschap ermee!
Hopelijk kom je gauw weer uit je naaidip! En kan je heerlijk al je ideeen uitvoeren!

Groetjes Cindy

Anoniem zei

Wat balen voor de kleine meid (en ook een beetje voor jou!).. Anna moet vanmiddag voor zes weken met haar been in het gips, dus ik zat ook al te denken hoe we dat qua kleding gaan doen.. Hopelijk komt er binnenkort weer van alles onder je naaimachine vandaan rollen en is iedereen weer snel de oude ;)
succes er mee!

Bonte Tante zei

Ach wat sneu voor de kleine meid! Maar inderdaad ze zijn er snel aan gewend. En alle aandacht die het gips geeft vinden ze vaak ook leuk! Toen Emma haar arm in het gips had afgelopen najaar heb ik een vest genaaid met ruime mouwen en ik heb een longsleeve in de elleboog afgeknipt en toen dat gecombineerd met shirts met korte mouw. Echt kleding maken vond ik zonde, want ze zat maar 3 weken in het gips! En dat vest draagt ze nu nog wel. Succes!
Groetjes Ingeborg

wilma zei

Dit is niet leuk dus. Mooi kleurtje roze wel.
Tja hier wordt er niets genaaid door vele omstandigheden. Wil is er wel,maar ja...
Beterschap allemaal.
Groet, Wilma

Elfi zei

Wat vervelend voor je dochter, en natuurlijk ook voor jou!
Heel veel sterkte met je naaidipje, komt wel weer goed, het is heel herkenbaar.
Ik heb het als ik een paar dagen vrij ben, neem ik me voor om heel veel te doen, en dan zijn de dagen om voordat je het weet, terwijl je bijna niet verder bent gekomen.

Mariette zei

Sterkte voor je jongste dochter!

Klaasje zei

Ach, wat een tegenslag zeg. Heeft ze nu nog veel pijn?
En tja, een naaidip, niet leuk he, zeker niet als je hoofd vol zit met plannen.
Winkels zijn er genoeg, maar ik schrok vorige week op de wegwijs wel erg van de prijzen....
Stimuleerde om gelijk zelf weer aan het naaien te gaan, hoewel de energie onder het nulpunt zit.
Ik mail je nog eens uitgebreider, wellicht vanavond nog!
Gr, Klazina

Sabine zei

Oei, dat klinkt niet zo heel positief... maar... de hoop niet opgeven. Je kan maar één ding tegelijkertijd en het ene na het andere afwerken. Het blijft nog even fris, dus voor de voorjaarskleding heb je nog wel enkele weekjes. Belangrijkst is nu dat dochterlief snel weer helemaal beter is. En je naaidipje, daar zit ik ook in voor de moment, maar wees gerust, binnen enkele dagen is dat weer voorbij en kunnen we weer genieten van je prachtige creaties!

groetjes,
Sabine

Made by mama zei

Arme meid. Gelukkig kleurt het gips mooi bij haar vestje :-)
Die naaidipjes die ken ik. Soms ben je gewoon even drukker met andere dingen. En dan ook nog twee zieken erbij. Sterkte voor je zieken en dochter.

sarina zei

wat sneu van haar arm, en dan laat je het naaiwerk toch lekker even liggen totdat je weer wel zin in hebt? Ik heb dat ook weleens hoor zo'n dip, dan komt er gewoon niks uit je handen en het gaat vanzelf weer over!
groetjes sarina

Anoniem zei

Ach wat sneu voor d'r!! Maar kinderen zij zeer flexibel. Daar zouden wij als ouders nog eens een voorbeeld aan kunnen nemen! Wat vervelend dat je ook nog spugers heb in de vakantie, het heerst echt overal. Zoonlief was sinds december voor de 4e keer ziek van de week.
Enne over dat naaien moet je je geen zorgen maken. Ze hebben heus nog iets in de kast van vorig jaar en voor je het weet heb je er weer iets bij gemaakt! Jij gaat zo snel. Maar ik snap dat het frustreert. Ben ook nog aan het tobben op een jas. Wordt niet helemaal zoals ik dacht. Even wat anders tussendoor gedaan en ga nu met nieuwe moed verder!! Het blijven gewoon grote klussen!
Beterschap en succes met naaien.

Groetjes Deborah

Klavertje Kleding zei

Oh, wat naar zeg! Beterschap met de ziekenboeg.
Herkenbaar zo'n dip, veel willen doen, maar nergens toe komen. Gaat vanzelf weer over.

Gr. Nel

Diana zei

Wat een pech bij jullie. Hopen dat ze snel weer opknappen. Voor de kleine dame in het gips zou ik zoals liesje al zij maar een paar goedkope shirts kopen voor die paar weken gips. Geeft misschien wat rust in het hoofd. Kan je lekker verder aan de jas en voorjaarskleding. Succes! Groetjes Diana

Mama C zei

Toen ik de titel van je blog zag, dacht ik 'o jee!', nu ik het gelezen heb snap ik het helemaal!
De vakantie had je je relaxter voorgesteld dan allemaal zieke kinderen. Zijn ze inmiddels weer een beetje op de been of is de rest nu ook aangestoken?
Beterschap voor 't hele spul en succes met de gipsarm!
Groetjes

Andrea zei

He vervelend zo'n naaidip, maar ook wel een beetje te begrijpen met al die andere dingen aan je hoofd. Als ze straks weer een beetje opgeknapt zijn en de zon komt te voorschijn komen de naaikriebels vast wel weer! Doe maar lekker even rustig aan!
groetjes Andrea