maandag 4 juni 2012

shirt, baret en ondergoedset.....

Van de week ga ik mijn nieuwe covermachine ophalen die ik samen met 6 andere dames van mijn favoriete naaiforum gekocht heb. (Ieder een eigen natuurlijk) Hierdoor hebben we een leuke korting kunnen bedingen. Met een covermachine kan je de zomen en boordjes van shirts, jurkjes enz. professioneel afwerken. Ik deed dit altijd met de tweelingnaald. Dat ging ook, maar er knapte nog wel eens een naad. Op een gegeven moment werd ik dat zo zat........ Dus daarom flink aan het sparen gegaan.







De afgelopen dagen mocht ik een cover lenen van colleganaaister uit de buurt. Nog bedankt he!! Wat werd ik blij van dit apparaat! Ik heb een shirt voor Middelste dochter gemaakt en een ondergoedset voor jongste dochter Ik had eerst een onderbroekje voor Jongste dochter gemaakt waarbij er in de voorkant nog teveel ruimte zat voor Jongste dochter. Vanochtend nog een 2de geknipt waarbij ik wat ruimte uit het papieren patroon heb gehaald en zo nog een keer een onderbroekje geknipt en nu zit hij een heel stuk beter. Voor het hemdje heb ik van een bestaand hemdje een patroon getekend. Daarna geknipt, gelocked en met de cover afgewerkt. Het ging als een trein.
Voor Oudste dochter heb ik vorige week nog een baret gemaakt voor de kerk. Haar oude baret had ze al 4 jaar op, die werd zo langzamerhand een beetje klein......

10 opmerkingen:

Onder de knotwilg zei

Wat lijkt me dat heerlijk werken zo'n machine! Het shirt en de baret zijn in elk geval prachtig geworden!~(de andere dingen trouwens ook hoor) Ik kom er de laatste tijd bijna niet toe om te naaien helaas...

by Ieke zei

Wat heb je weer leuke dingen gemaakt! Fijn dat de machine bevalt! Hier ga je vast heel veel plezier van krijgen ;)

wilma zei

Leuke baret zeg!Een gewone rand of zit er ook stiek in?Vroeg me eerlijk gezegd al af bij een ander blog wat een covermachine was.Weleens van undercover gehoord,maar dat is wat anders.
Mss een rare vraag,maar wat is dan het verschil met een lockmachine,qua afwerking?
Groet, WIlma

felisa zei

Wat een mooie baret! Leuk hoor, met dat bandje erom, en die bloem.

Groetjes, Klaasje

Anoniem zei

Wauw wat een mooie dingen heb je weer gemaakt!! Schattig ook dat ondergoed. Het ziet er mooi afgewerkt uit met die coverlock en het werkt denk ik nog sneller ook.Wat voor soort elastiek gebruik je voor de onderbroek?
De baret is ook erg leuk geworden met zo'n bandje op het hoeddeel.Het brede boord is ook leuk, ik deed meestal een smalle.Weer inspiratie in overvloed dus!

Groetjes Deborah

sarina zei

dat klinkt mooi! het is prachtig afgewerkt!

Klaasje zei

Owwww, o je bent al verder dan mij;-)
Spannend hoor, je hebt de slag al te pakken. Leuk, dat je er nu al plezier in hebt.
Is leuk zo, met dat ondergoedsetje, vrolijk!
Die baret is ook leuk. 4 jaar is ook best lang, hier krijgen ze elk seizoen wel een nieuwe... alleen maar omdat ik ze zelf maak, anders ook niet hoor;-)
Tot donderdag, Klazina

Vlijtige Lies zei

Zooo wat veel gemaakt!En wat ziet het er écht'uit,super afgewerkt met de cover en je rekbaarheid blijft behouden.Veel plezier met je eigen machientje straks.Mooi mooi mooi!

Wilja zei

Je zult er zeker geen spijt van krijgen dat je een cover hebt gekocht. Het kost wel even tijd om de spanningen ed onder de knie te krijgen, maar als je het eenmaal weet, naait hij als een tierelier.
En zoals ik je eerste kledingstukken zie, dan wordt jij hele goede vrienden met de Cover. Alvast heel veel plezier ermee!
Je baret is trouwens ook heel leuk!

groetjes Wilja

Karlina zei

O wat heerlijk dat je een cover hebt! Dat is aan jou ook wel besteed zeg!
Ik ben er zelf ook hard voor aan het sparen. Heel ouderwets in een envelopje:-)