donderdag 25 april 2013

Kleding volgens de dresscode: Blauw/groen/oranje!!

 Vanochtend hoorde ik op school dat vandaag maar liefst 1 miljoen kinderen mee gaan doen aan de koningsspelen op de basisscholen. Vooraf hebben ze dan een ontbijt op school. Zo ook op onze school. Aangezien vandaag ook de nieuwe school officieel geopend word en het nieuwe logo word onthult (in de kleuren blauw/groen/oranje), was de dresscode voor deze dag: Blauw/Groen/Oranje. Als ik niet kon naaien, had ik gekeken wat er in de kast hing (en dat is niet veel in die kleuren)  en zou ik het leuk gemaakt hebben met een lintje of strikje in die kleur.
Maar gelukkig kan ik wel naaien en vind ik het nog eens heel leuk, dus van de week allemaal makkelijke patronen opgezocht en heeel veeel tricot genaaid!! Oudste dochter wilde in de 1ste instantie niet voor gek lopen, dus zij is iets minder uitbundig gekleed (op het laatste moment vond ze het dus toch wel leuk en heb ik voor haar ook nog een shirt genaaid.) Jongste dochter telde de nachtjes af en vroeg elke dag wanneer ze haar gekke kleren aanmocht, haha. Voor de oudste zoon klopt de broek niet helemaal met het totaalplaatje, maar in een broek naaien had ik geen zin meer! Nou ze waren helemaal vol van deze dag vol feestelijkheden. Dus ben benieuwd, kan straks het 1 en ander meemaken als ik met de spelen ga meehelpen....
Posted by Picasa

13 opmerkingen:

Omias maaksels zei

Helemaal te gek , Danielle !

Zaanse Zolder zei

Zó zeg, jij hebt er werk van gemaakt. Grappige outfits, lekker kleurig !

melissa en haar naaimachiene zei

Amai zo leuk !!!!!!

Nicole Claudia zei

Dat is een vrolijk stel! Leuk zo'n opening gecombineerd met de koningsspelen.

Onze school doet ook mee met de koningsspelen. Dat wordt hier georganiseerd door de Brede School en daar doen 20 scholen uit onze woonplaats aan mee. Tegelijkertijd wordt het nieuwe zwembad voor het eerst in gebruik genomen door al die kinderen (niet allemaal tegelijkertijd hoor, hahaha).

Heel veel plezier met de kids!!

Groetjes, Collie

Doortje Dartel zei

Ze mogen gezien worden met deze leuke outfits.
Ik kom er dit jaar makkelijk van af, want ik hoefde niks te maken aldus de dochter. Ook hier hebben we de koningspelen en ze hadden er helemaal zin in, vooral dat ontbijt :).

Anoniem zei

Hartstikke leuk dat je zo vrij goedkoop toch die kleding in die kleuren hebt!!Het is ook heerlijk naaien he dat tricot. Die rimpelrokken kunnen ze nog lekker aan met een ander shirt erop. Ook weer een heel leuk idee 2 kleuren in die rokken, krijg gelijk weer inspiratie. Dochterlief wilde nl. ook nog een rimpelrok erbij. Het vestje is helemaal goed gekomen! Bedankt voor de tips en ik zal ze gauw op de kiek zetten! Straks ook naar school, jammer van de regen he, maar ze zijn wel moedig bij jou in een korte broek en t- shirts!!! Ben benieuwd of de spelletjesdoor kunnen gaan.

Fijne vakantie!
Groetjes Deborah

Onder de knotwilg zei

Ha ha, ze zijn goed in stijl! Jammer dat het vandaag niet zulk mooi weer is met zo'n feestelijke dag...

Bianca zei

Jij hebt even doorgewerkt, ziet er super uit! Mooie kinderen heb je!

Huize Kip Kakel zei

Haha..op mijn vraag van gisteren: Ja dus!
Ze zien er super uit..
Ik heb geluk dat deze zomer veel groen in de mode is, dus had ik voor allebei gewoon een stel in de kast hangen!
Het was een leuke morgen,hé?
Nu vanmiddag nog spannend..
Fijne vakantie,
Hannie

Unknown zei

Zo wat een vaart heb jij met je naaiwerk zeg, respect! Heel leuk zo, wat een energie heb jij!

Anoniem zei

Wat leuk en de kinderen helemaal in hun nopjes

Julia

Antje uit Urk zei

WOW, Wat gaaf!! En de jurkjes uit het vorige bericht ook! Echt super leuk!

Klavertje Kleding zei

Oh, wat zien ze er super leuk uit zeg!! Dat heb je snel gedaan!! Top.

Gr. Nel