donderdag 22 oktober 2015

Set: jurk, legging en vest en nog een pyama....

In de herfstvakantie krijg ik altijd zin om pyama s te maken. Tenminste als ik me goed herinner was dat vorige jaren het geval. Nu dus ook een pyama voor de jongste zoon gemaakt van een mooie sweat auto stof. Eigenlijk wilde ik er ook een shirt mee maken (alleen een gedeelte van een voorpand met autos, maar dat werd zo hard afgekeurd door de rest van het gezin, dat ik daar nog even over moet verzinnen) Het patroon komt uit een oudere Ottobre (2009)
Ook maakte ik voor middelste dochter een effen tricot set , jurk (its a fits 1003) en legging (ottobre patroon) in een mooie jeansblauwe tricot. Voor erop een vest uit de My Image winter 2014/2015. Ik vind dat een prachtig patroon. Vorige week maakte ik hem voor het eerst voor de oudste dochter. Ik vind hem beter passen dan de vesten die ik vorige jaar uit de Ottobre maakte, die hadden een veel wijdere pasvorm, oa afzakmouwen. Maar dit patroon valt dus perfect. De stof is een gemeleerde dunne veststof met glitters (op de foto niet goed te zien) Ik kocht hem in Maastricht op de markt voor mezelf... Maar nu voor dochterlief vind ik het ook prima.



11 opmerkingen:

sarina zei

mooie jurk en vest! ik zou gewoon nog een pyama maken, het geeft niets als je twee dezelfde heeft, en hij is prachtig!

Vlijtige Lies zei

Nou als pyjama vind ik de tricot meer dan geslaagd hoor.Hij is er vast heel blij mee. En het vest van je dochter is echt mooi,het model,de kleur en de stof! dat totaal plaatje zou ik zelf ook zo aan trekken. Nu nog even genieten van de laatste vakantiedagen. Groet.

sjoukje zei

Hoi Danielle,
Prachtige pyjama met auto's heb je voor Jelle gemaakt. Leuk zo'n traditie om in de herfstvakantie pyama 's te maken.
Het Set voor je dochter in jeans blauw met het vest vind ik een hele mooie combinatie. Ik vind het een goed basis patroon Its a fits ,het draagt heerlijk in tricot stof,ik kan het weten, want ik draag mijn set door jou gemaakt, nog steeds met veel plezier.
Van jouw blog daar geniet ik van en laat me verassen wat er zoal langs komt ,ook je setjes die je vorige keer liet zien, de rokjes met leggings in dezelfde kleur, het ziet er uit als of het uit de winkel komt. Wat fijn dat je er zelf ook zo'n plezier aan beleeft en je volgers mee laten genieten op je blog.
Groetjes van
Sjoukje

Diana zei

Mooie stoer pyama voor je zoon! Het setje voor je dochter vind ik haar heel mooi staan, mooie combinatie! Een echte dame in de dop zo te zien. Groetjes Diana

Anoniem zei

Mooie set heb je gemaakt voor je dochter mag ikvragen wat voor soort tricot je gebruik voor deze jurk en voor de setjes van de rokjes met legging. Hebben ze deze rricot toevallig in Ambacht op de markt dat je weet??

Het patroon voor de tricot rokjes teken je die zelf of komt dit uit een blad

Oooh sorry voir de vele vragen hoor maar ik vindt deze setjes zo leuk.

Hartelijke groet Marion

Anoniem zei

Hoi,wat maak je toch leuke dingen, ik vind het ook zo leuk dat je ook met de leeftijd van je kinderen meegaat. Vaak zie je zelfmaakmode die, als de kinderen wat ouder worden, gewoon te kinderachtig of juist weer te tuttig word maar jij blijft bij de tijd! Mijn complimenten! Yvonne

Onder de knotwilg zei

Wat een stoere pyjama! Daar zal hij vast heerlijk in slapen! Zelf twijfel ik ook vaak bij soortgelijke bedrukte stofjes: kan het ook als shirt of wordt het te pyjama-achtig...
Het setje van je dochter ziet er ook weer leuk uit! Dat zal vast heerlijk dragen!

Anoniem zei

Wat een boel inspiratie weer! Heel erg leuk allemaal. Ik ben vandaag eerst naar de winkel geweest om de my image van vorig jaar winter te scoren. Mijn meiden vinden het ook een geweldig leuk vest! Hier gaat 'ie (dankzij jou) ook gemaakt worden. En die pyjama is ook echt leuk! Fijn, dat je je creaties met ons wilt delen!!

Groetjes van Margje.

Linda zei

Leuk gewoonte, pyjama's naaien in de herfstvakantie.
Rond die tijd kom je er waarschijnlijk achter dat die van vorige jaar
kapot zijn of gewoonweg eruit gegroeid! Leuke set!

En ook het stelletje voor je dochter, super!
Zelf maakte ik ook een keer de it's a fits 1003.
Zo ergens onder vond ik hem prima.
Maar wat vond jij van de mouwinzet?
De kop van de mouw is van voor en achter hetzelfde,
ik vond hem wat trekken/ rimpelen als je het jurkje 'zo' draagt.

Heerlijk hoor, om zulke leuke dingen te maken!

Groetjes, Linda

Danielle zei

Bedankt voor de leuke reakties!
Marion: meestal gebruik ik een katoenen tricot met elasthan erin voor de jurkjes, rokjes en leggings. Ik vind dat het mooist vallen omdat die tricot wat dikker is. In HIAmbacht zie ik die tricot bijna niet, dit set is trouwens wel van een dunnere tricot van de markt in Ambacht, gewoon om toch weer eens te proberen en omdat ik het zo'n mooi kleurtje vond. De stof valt mooi, nu nog afwachten hoe hij in de was blijft. De rokjes teken ik zelf mbv de taille en heupmaten.
Linda: ik vind de mouwen mooi vallen hoor, bij dit patroon is voor en achterkant mouw wel degelijk verschillend hoor. Ik heb een its a fits patroon waar de mouw wel voor en achter hetzelfde is, misschien dat je die bedoel, ik ben het nummer even vergeten.

Wilja zei

Wat leuk allemaal weer. Het patroon van het vest is mooi hè! Valt hier ook erg in de smaak. (zal mijn blog binnenkort eens updaten). Van 't zomer heb ik van dit patroon ook een kort jasje gemaakt, deze zat ook erg mooi.