maandag 29 augustus 2016

Nog een zomers setje...

Eigenlijk zou ik me met de winterkleding bezig moeten gaan houden, maar met dit weer heb ik daar echt nog geen zin in, dus daarom maar iets op de groei proberen te maken voor de jongste dochter. Ik maakte het ballonrokje met plooien van het patroon ABC147 en een shirt uit Ottobre 3-2013 (hetzelfde patroon als uit de vorige post) De stof van de rok kocht ik op de markt bij Driessen Stoffen (tegenwoordig ook een webshop, een echte aanrader) Het is een mooie stevige stof die een beetje 'staat' met een ieniemienie streepje erin. De rok kreukt zoals je ziet wel heel erg , maar dat hoort erbij zullen we maar denken. Het stofje van het shirt kocht ik op het stoffenspektakel, oudste dochter maakte er al een jurk van voor zichtzelf (die helaas te kort uitviel...) We hadden nog een restje over en dat heb ik nu dus opgemaakt.




vanmiddag eerste blokfluitles gehad, dus gelijk enthousiast oefenen...

6 opmerkingen:

Crea-roosje zei

leuk setje gemaakt in deze zomerse dagen!
En neutraal kan ze leuk volgend jaar aan!
Vind de rok erg leuk gelukt!
Snap het helemaal met dit prachtige weer,heb je nog niet veel zin om voor de winter te naaien!
geniet nog maar van die zomerse dagen!
groetjes Esther

Anoniem zei

Leuk set! En je restjes zijn weer op! Met dit weer idd absoluut geen zin en inspiratie voor de winter! Groetjes Deborah

gertje zei

Het shirtje vind ik erg leuk in die stof, lekker pittig en met strikje toch lief. Patroon ligt hier ook nog klaar omdat het zo lekker snel in elkaar zit en ook nog goed te dragen is onder een vestje als het weer omslaat.

elsa zei

Ziet er weer leuk uit! Aan de winterkleding denk ik ook nog niet, hoor! Van mij mag het nog lang blijven zomeren.
Waar staat Driessen op de markt? Bij ons in de buurt? Ik ben benieuwd.

wilma zei

Leuke set! Maar voor winterkleren is het hier nog veel te warm.
Is de school al begonnen dan?? Hier volgende week weer.
Groet, Wilma

Danielle zei

Hoi Elsa, op woensdag in H-I-Ambacht!