woensdag 19 juli 2017

korte broeken, shirts en nog een jurk voor mezelf

Ik had nog nooit broeken genaaid (op pyamabroeken na) en wilde dat toch graag eens doen, maar zie op tegen die sierstiksels op een spijkerbroek bijv en de gulp. Nu voor een makkelijker broek gekozen, die je nu in de zomer ook nog eens veel ziet: de sweat-broek! Het patroon komt uit de Ottobre 3-2013, heb de zakken wel veranderd en het 2 de exemplaar helemaal zonder naden geknipt omdat ik hem best wijd vond. Ik heb ook voor het eerst snappap gebruikt voor de accentjes (bij de nestels en als labeltje onderaan de broek) Ik kocht het bij Mamarieke en vind het ideaal leuk spul.







Ook wat shirts gemaakt, maar moet eerlijk zeggen dat ik bij jongensshirts altijd loop te tobben met de boordjes. De ene keer te wijd, dan weer te strak. Boordjes bij jongensshirt zet ik dubbel aan en daar gaat het fout. Bij meisjesshirt stik eerst goede kant bies op verkeerde kant shirt en daarna sla ik hem naar buiten en stik met een inslagje vast, Dit ligt mij beter , dat gaat nooit fout. Ik moet toch meer gaan oefenen. De jongensshirts die ik maakte waren vaak met een col of capuchon of ik maakte een polo. Dan heb je niet met boordjes te maken. De shirts hierboven zijn van een raglanpatroon uit de Knippie 3 -2016, een shirt patroon wat heel wijd valt, daar zit het euvel ook wel denk ik. Heb dit patroon 3 keer geprobeerd, het eerste shirt is in de kliko beland, werd door de jongste zoon bestempeld als pyamashirt, terwijl ik het daar niet voor bedoeld had.... Nu heb ik besloten om het niet weer te gaan proberen met dit patroon, het is gewoon te flodderig, niet mijn ding. Word nu wel lekker gedragen in de vakantie hoor, door de applicaties vind ik ze nog wel een beetje leuk.

En nog een jurk voor mezelf, heerlijk voor de vakantie!

9 opmerkingen:

Unknown zei

Fijne zomerkleren allemaal! De shirtjes zien er op de foto prima uit! Heb je die applicaties zelf gemaakt van flock of flexfolie?
Een goed shirtpatroon is nog best lastig inderdaad. Heb onlangs voor raglanshirts een patroon uit de ottobre gebruikt, maar moest toch wel eea aanpassen. Ik ga misschien toch eens het shirtpatroon van zonen09 aanschaffen. Die schijnt wel goed te zijn.
H.gr. Lydia

Mama C zei

Wat een leuke jurk, staat je erg goed! De shirts zijn ook goed gelukt zeg. Waarom zet je bij de jongensshirts de boordjes er niet enkel aan? Leuke prints heb je er op gezet. Fijne vakantie!

Danielle zei

@Lydia, ik zit idd ook te denken om het patroon van zonen09 eens aan te schaffen, ik vind eht nl erg leuk om voor jongens te naaien. De applicaties zijn gemaakt met de silhouette cameo van flexfolie.

@mama C, ik vind boordjes enkel aangezet er meisjesachtig uitzien, dus niet geschikt voor jongensshirts...

Groetsels zei

Leuke gedaan die broeken. Zeker met de snappap's. Toch ook eens aanschaffen. Ik vind de shirts goed gelukt hoor. We zien ze nu niet op model, misschien dat we dan jouw probleem snappen. Leuke jurk ook weer. Altijd leuk dit streepje.

Femminde zei

Mooie kleding heb je gemaakt!!
Lekkere stoere jongensbroekjes en ze zitte vast heerlijk. Ik had hetzelfde bij een raglan patroon van de knippie. Ik pak vaak een goed passend shirt en dan pas ik de breedte aan in het midden en dat doe ik dan ook bij de mouwen. Wel even kijken dat je hals dan niet te smal wordt.
Fijne vakantie!!
Groeten van Femminde

Vlijtige Lies zei

Mooie sportieve broeken voor je zoon! En je kunt zo goed naaien, maar dan loop je toch tegen zo'n boordje aan, grappig eigenlijk. Toch weet ik zeker dat het je eens lukt om het voor altijd naar je zin te krijgen. Mooie jurk voor jezelf. Fijne vakantie.

Onder de knotwilg zei

Leuk die broeken! En heb je het al gewassen met die snappap? Ben zo benieuwd naar het resultaat!
Wat betreft shirts voor jongens: ik ben ook nog steeds op zoek naar een echt goed basis patroon. Die uit de ottobre vind ik ook vaak vrij wijd en kort vallen. Heb ook al eens over die van zonen 09 gedacht, maar de prijs houd me nog wel een beetje tegen :-( Je jurkje is trouwens ook heel leuk! Dat zal vast lekker dragen!

Wilma zei

Leuk hoor! Maar als ze niet gedragen worden is de afval beter.
Mooie jurk. Mijn favoriet blue en streepje.
Wil ook eens een jurk passed maar niet naaien wordt niks.
Groet uit een super warm land.
Wilma

Anoniem zei

Stoere broeken van een stof die lekker draagt. De shirts zijn ook leuk hoor,jammer dat de boordjes niet goed lukken, misschien kleiner aanzetten? Maar dat zul je zelf ook wel weten denk ik. Ook een fijne jurk! geniet van jullie vakantie!, Lucie