donderdag 12 oktober 2017

flamingo-jurkje voor de jongste dochter...

Bij Stoffenfeest kocht ik van de week zo'n leuk stofje. Dat moest ik gewoon gelijk verwerken. Een stofje in mijn kleuren met een leuk flamingoprintje. Gelukkig vond de jongste dochter hem ook gelijk leuk. Ik maakte een simpel jurkje mbv een patroon uit B*Inspired winter 2014. Om hem niet te saai te laten worden voegde ik schouderstukjes toe en werkte het met elastisch pipingband af. De schouderstukjes zijn van een dikkere stof die ik voor mezelf bedoeld had, maar die qua kleur goed matchte. Met die stof maakte ik ook de zoom van de mouwen en en onderkant af op dezelfde manier. Als laatste nog een flamingo met de silhouette gesneden en dochterlief kon vandaag weer met een nieuw jurkje naar school.



5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is een leukertje! Vooral de details maken het echt af. Het staat haar enig.
Groetjes, Marjolein

Anoniem zei

Het is een super leuk jurkje geworden zo!
Erg leuk model ook! Staat haar goed!

Fijn weekend.

Groetjes Thea

Mariette zei

Dat heb je weer mooi gedaan, leuk met die afstekende pipingband!

Vlijtige Lies zei

Wat een ontzetend leuk jurkje! Mooie stoffen hebben ze daar. Fijn weekend.

Crea-roosje zei

prachtig is het jurkje geworden!leuk met die flamingo erop!
je dochter straalt echt op de foto leuk om te zien!
groetjes Esther