dinsdag 29 juni 2010

tricot zomerjurkjes Xenia











Vorige week had ik opeens (al langer trouwens) zo genoeg van mijn toyatalockmachine. Elke keer brak de draad, de spanningen stonden nooit goed en over de het locksel was ik ook nooit echt tevreden. Dus vorige week op zoek geweest naar een ander! Vrijdag besteld en zaterdagavond in huis! Een bernina 1150MDA. Ik ben 's Avonds nog even aan het vogelen geweest, maar ik had al snel gezien dat ik hier al gelijk vriendjes mee kon zijn. Gisteren gelijk een Xenia geknipt (dat patroon ken ik immers) zodat ik gelijk kon oefenen. Nou het ging dus perfect.




Gisterenmiddag zat de Xenia voor Marinka in elkaar gemaakt van tricotstofjes. Ik heb de zoom gedaan met een rolzoompje en hij roezelt nu leuk door de instelling van 0,7 van het differentieel transport. Voor haar vriendinnetje Sara heb ik er vandaag 1 gemaakt. Bij haar vind ik de lengte overigens wat vlotter staan, dus misschien maak ik hem voor Marinka ook wat korter. Nou de vriendinnen zijn helemaal blij en zijn al een dag aan het afspreken om hem tegelijk aan te doen. Ik heb voor alletwee een maat kleiner gemaakt dan de normale kledingmaat.

1 opmerking:

Vlijtige Lies zei

Gezellig stel zo samen!Staat ze mooi,en gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!!!