woensdag 27 oktober 2010

Een ABC-81 feestjurk voor Anne-Marit



Na 2 mislukte pogingen om voor mezelf een rok te maken, ben ik maar weer lekker aan de kinderkleding gegaan! Ik geloof dat ik daar meer voor in de wieg ben gelegd. Het is en verjaardagsjurk voor Anne-Marit geworden. dat duurt nog wel een maand, maar je kan hem maar alvast klaar hebben hangen. Ik heb gekozen voor de ABC-81. wat een heerlijke jurk om te maken. Je moet wel precies naaien, want anders passen de 20!! onderdelen van de rok niet aan het bovenstukje. Maar het is gelukt in 1 keer! Ik heb voor memorystof gekozen: gestrepte memorystof, bruin met een lichtblauw streepje en het bovenstukje is een bruine memory. Ik heb de jurk afgemaakt met organzalint. Ik vind hem zelf erg leuk geworden, al vind ik hem wel erg wijd aan de bovenkant, hij gaapt nl. een beetje bij Anne-Marit. Maar dat komt misschien ook dat ze normaal 86 draagt en dit een 92 is. Morgen nog even gespen kopen en een foto op model maken. (ze ligt nu heerlijk in dromenland) Op de foto glanst de jurk enorm, maar is in het echt minder!

5 opmerkingen:

Sabine zei

Wat een mooie jurk!!!! Een échte feestjurk! Heel erg geslaagd! En waarschijnlijk heel blij dat je je naaimachine terug hebt :-)

groetjes,
Sabine

PS: vind je stoffencombinatie zo mooi!

Lize zei

wow, dat is met recht een feestjurk. Wat is die prachtig geworden zeg.

Mariette zei

Feestelijk!!!! Jammer dat je pogingen iets voor jezelf te maken mislukt zijn, niet te snel opgeven hoor!

Groetjes, Mariëtte

crea annemieke zei

Dat is een echte verjaardagsjurk geworden. Mooie stof, en wat bewerkelijk zeg! Knap hoor... Waarom zou het voor jezelf niet lukken?Misschien met wat eenvoudigs beginnen. Al schijnt zo'n draairok niet moeilijk te maken te zijn.Dubbele voorpandjes geloof ik. Ik heb er nog geen gemaakt maar wil het zeker eens proberen.
Fijne dag nog en tot horens, groetjes Annemieke

Wendy v D. zei

Vergeet je lint aan de onderkant trouwens niet "af te branden" met een aanteker, want anders is hij zo helemaal uitgerafeld...

......uit ervaring........