woensdag 18 juli 2012

en nog een zomers jurkje voor Oudste dochter....

Voor Oudste dochter heb ik hetzelfde jurkje gemaakt als die uit de vorige post voor Middelste dochter. Voor haar heb ik een vlinderstofje gebruikt en de biesjes heb ik met effen tricot gedaan. Van die effen tricot hield ik nog een klein stukje over, waar ik nog een vestje van heb gemaakt met korte mouw. (lange mouw ging er niet meer uit)
 Tijdens het poseren van een lekkere aardbei smullen en dat levert weer een vrolijke foto op.
De weersvooruitzichten worden steeds beter, dus heb er goed hoop op dat de jurkjes veel gedragen worden komende weken.

19 opmerkingen:

Mama C zei

Wat een leuk stelletje heb je weer gemaakt! Heb je het vestje zonder patroon gemaakt? De jongste hier draagt graag vestjes "die niet dicht kunnen";-) dus zoiets lijkt mij ideaal.
Vond je de tricot niet lastig om netjes te verwerken? Ik heb dezelfde stof gebruikt voor een slaapshirt voor mijzelf, maar vond het best een beetje "soepeltjes...".

Groetjes en bedankt voor je reactie op mijn blog!

Blomkes zei

Leuk setje ook weer, leuk met de vlinders. Ook hier kijken we met smart uit naar mooier weer! Laten we het hopen..

groetjes, Elske

Danielle zei

Mama C: ik heb voor het vestje het patroon K-1007 gebruikt van Created in X-land.
De vlinderstof is een viscose dus daarom flubberig, maar ik kon er wel goed mee overweg, ik heb wel afgebiesd met een stevige tricot, zodat het niet flubberig valt.
groetjes Danielle

Mariette zei

Wat een leuk setje!

felisa zei

Wat een leuk setje geworden, zeg.
En die vlinderstof heb ik ook voor mijn meiden, die hebben er rimpelrokjes van. Maar dit is ook heel leuk!

Riny zei

Je hebt een enige set voor je dochter gemaakt.Het roze vestje is super leuk. Ben zelf een fan van roze, dus lijkt me ook leuk zo'n vestje.De zon komt er aan hoor.

Doortje Dartel zei

Zo'n tricot jurkje zit altijd heerlijk. Met dat leuke vestje erop kun je het dus ook met dit weer aan. Mijn hoop is ook dat het wel mooier weer wordt. Hier moeten ze nog 1 dag naar school, dus wij vonden het niet erg dat het niet echt mooi weer is.

crea annemieke zei

Hoi Hoi,

Jij gaat gewoon door met jurkjes naaien, heel leuk geworden. Gaat je naaimachine niet met vakantie?

Daaaaag Annemieke

Nicole Claudia zei

Wat een leuk setje, net als die van Marinka. Eenvoudig van snit, waardoor de stofjes juist mooi in uitkomen.

Ik hoop ook dat het weer wat beter wordt, want ik heb ook een zonnejurkje in de planning...

Groetjes, Collie

Esrosa zei

En in het echt is 'ie nog mooier, superleuk geworden Joanne! Succes met de badjas, Daniëlle!
Grtz, Esrosa

Unknown zei

Mooie jurkjes hoor!! Ik vind roze ook fantastisch en in combinatie met de vlinders helemaal.

KidzCreaties zei

Wat een leuk setje. Erg vrolijk met die vlinders erop. Met het weer gaat het wel goed komen.
Groetjes Kamala

by Ieke zei

Wat een leuk setje! Ik vind het Joanne erg leuk staan! Zo'n vestje heb ik laatst ook gemaakt voor mezelf. Alleen nog niet aangehad... Rotweer!

Groetjes Henrike

Klaasje zei

Hij is erg leuk geworden hoor, en dat model van het vestje vind ik ook erg leuk. Valt mooier dan die uit dat boek.
Naaide het nog lastig, die glibber tricot? het draagt wel lekker denk ik.
Ga je nog meer naaien voor de vakantie koffer? Ik heb de boel net opgeruimd en afgedekt, hebben de machines ook ff vakantie;-)
Heel veel plezier in jullie vakantie en tot mails, Klazina

Wilja zei

Mooi setje hoor! Wat een grote meid wordt het al weer zeg! Ik vind dit setje heel erg leuk bij haar staan.

Een fijne vakantie! En als je weer op dezelfde plek als vorig jaar zit, kom ik ff een bakkie bij je doen.

groetjes Wilja

Sabine zei

Heel mooi setje is dat geworden! Ik kocht onlangs het vlinderstofje ook, maar voor een shirtje voor Elise. Ik vreesde dat de stof een beetje té druk zou zijn voor een jurkje, maar... jij hebt het tegendeel bewezen. Ondertussen heb ik spijt van het kleine lapje dat ik hier liggen heb... had beter ook een grotere lap gekocht!

In elk geval, jouw dochter ziet er weer prachtig uit!

groetjes,
Sabine

Carla D zei

Complimenten voor de hele mooie creaties die je maakt.
Ben toevallig op je blog gekomen en wilde dit je even zeggen :o)

Groetjes Carla

Woon - Geluk zei

Erg leuk setje!! En de afgelopen week waarschijinlijk al veel gedragen!!

Jantine zei

Wat een heerlijke jurkjes heb jij gemaakt!