zaterdag 20 januari 2018

Ik beken...

...dat ik officieel een naaidip heb. Er komt al weken veel te weinig naar mijn zin uit mijn handen en dan wil ik een keer naaien en dan gebeurt dit: Eerst maak ik vanochtend een rokje voor de jongste dochter wat serieus TE klein is, vanmiddag deed ik een poging om een shirtje te maken uit een restje en wat zie ik na het knippen: print teveel naar links , ik had stof te weinig voor het achterpand dus dacht het in 2 delen te knippen (zou dat oplossen door mooi sierstiksel middenachter) zie ik na het knippen dat ik 2 linkerstukken heb, die ook nog eens verkeerd van draad geknipt zijn.. Ik geloof dat ik even een naai pauze neem....




Wel maakte ik dit schattige babyjurkje, dat zijn naaiwerkjes die gelukkig nog wel lukken.

En nog iets simpels: een vest uit my image die ik al tig keer maakte, ik draag hem op een legergroene tricot jurk.

11 opmerkingen:

Alien K zei

Ai, dan inderdaad gewoon ff een pauze nemen. Komt vast vanzelf weer. Naaien en bloggen is natuurlijk geen 'moeten'. Een hobby waar je plezier in moet hebben en waar je energie van krijgt of in ieder geval ontspanning in kan vinden.
Wel heb je weer 2 prachtige dingen gemaakt!

Lucie zei

Wat jammer van het shirt, kan iedereen gebeuren. Maar het babyjurkje en het vest zijn heel mooi geworden, vooral het jurkje,zal de ontvangster erg blij mee zijn! groet, Lucie

sarina zei

jammer, maar joh dat hebben we allemaal wel eens! En met een verhuizing in het vooruitzicht heb je genoeg aan je hoofd! Dan gaat er weleens wat mis.

Vlijtige Lies zei

Welkom bij de club! Ik zit ook in een flinke naaidip. Komt welweer goed, maar voelt zo raar vind je niet. Je babyjurkje is wel erg schattig zeg! Ik ben ook met wat babydingetjes bezig. En ik vind dan bij die overslag dat er bij het inzetten van de mouw z'n 'bobbeltje'komt. Snap je wat ik bedoel. Heb jij dat ook? Ik kan het niet goed zien. Strijken helpt wel wat maar ik stoor me eraan. Fijn weekend.

Groetsels zei

Oh balen zeg. Dat voelt wel frustrerend. Het jurkje en vest zijn wel super gelukt. Ben je druk in je hoofd met verhuizen?

Danielle zei

Gebruik je hetzelfde patroon als ik Arjo? Ik heb er geen last van eigenlijk. Vind hem zo goed vallen dat ik hem keer op keer op keer weer maak

Anja zei

Voel je je knullig he... 🙈. Maar jurkje en vest zijn prachtig! En wellicht kan er uit het verknipte voorpand nog wel iets in een kleiner maatje... 🤔

Crea-roosje zei

Ja soms heb je dat he?
Maar laat de moed niet zakken!
je baby jurkje is schattig en je vest is ook mooi!
lieve groeten Esther

Andrea zei

Grrrr, dan kun je de boel wel in een hoek smijten hé 😔 dat komt je naaidip natuurlijk niet ten goede. Misschien lukt het weer als je alle nieuwe zomer stofjes straks langs ziet komen! Succes hoor!!

De Freubeltuin zei

Hoi Danielle,
Balen he.....als het niet zo lukt, als je zou willen. Hebben we allemaal weleens last van. Lekker even een pauze inlassen, en andere leuke dingen doen. Misschien eens lekker gaan haken......of hou je daar niet van?
Ik heb zelf een tennis-arm.....en moet het wat rustig aan doen.... Ik moet bekennen dat is niet gemakkelijk.

Groetjes en we zien vast snel weer wat leuks van je.
Maartje

Onder de knotwilg zei

Hé, balen van dat shirtje... Maar na een poosje naai-pauze komt het vast weer helemaal goed! Soms heb je gewoon even te veel aan je hoofd om lekker te kunnen naaien. Komt wel weer terug! Het baby jurkje is echt heel lief en het vest is ook goed gelukt! Zelf was ik ook een vergelijkbaar vest aan het naaien, maar daardoor belande ik juist in een naaidip :-(