maandag 4 februari 2019

Eindelijk weer een post met wat maaksels + nog enkele plekken voor de naaidag!

Na een paar keer de opmerking gehad te hebben dat mijn blogposts gemist worden, toch maar weer 
eens wat op de foto gezet. Ik naai dus nog wel zoals jullie zien, maar een heel stuk minder en vaak simpele projecten. Oa zoals hieronder een joggingbroek. De jongens dragen die heel graag in de vrije tijd, maar hadden niets meer in de kast. Aangezien ik nog een megalap zwarte jogging in de kast had, ben ik maar eens gaan proberen. De eerste joggingbroek naar het patroon uit de B trendy winter 2018 werd een mislukt geval: de zakken voor hadden de neiging om naar buiten te piepen, het stuk van taille naar kruis was te hoog, zodat hij bol ging staan en aan de bovenkant was hij veel te breed, dat kreeg je met elastiek niet netjes opgelost. Dus toen maar een 2de versie geknipt met aanpassingen en ja hoor! Die zit als gegoten. Zoon blij, ik blij! De stof gaat wel pillen zoals je ziet, maar goed de broek is toch voor thuis en de lap is gekregen....


Voor mezelf maakte ik voor de kerst een nieuw set. Ik kocht bij "stoffen en meer" 2 mooie lappen. De 1 voor een vestje (bordeaux rood rekbaar suede) en de andere lap voor een rok (zwart met glimmende bloemen) De laatste stof kocht ik eigenlijk omdat de eigenaar van de stoffenwinkel zo'n leuk jasje aanhad in die stof, ik was er helemaal weg van. Maar toen ik thuis de lap zag dacht ik: wat heb ik nou weer gekocht, past helemaal niet bij mij! Maar uiteindelijk toch maar genaaid en toch nog blij van geworden! Zag trouwens met het fotoos maken dat er een paar grote vlekken op zitten, (schaam) Gauw maar in de was dus...


Kraamcadeautjes blijf ik geweldig vinden om te maken, dus bij de meeste kaartjes die binnen komen, ga ik in mijn kast op zoek naar resten!

Een beetje een slechte foto van dit leuke babyjurkje. De mouwen had ik ook afgewerkt met hetzelfde boord als bij de onderkant. Ik was er zelf helemaal weg van, de ontvanger gelukkig ook...

En dan als laatste nog over de naaidag van 4 april: Er zijn nu ruim 30 aanmeldingen binnen. Ik heb dus nog een aantal plekken vrij, maar wees wel snel met aanmelden als je graag wilt komen, want vol=vol. Ik ben trouwens blij dat er zoveel animo blijft voor de naaidag, ik vind de dagen nl ontzetten gezellig en inspirerend en blijf het geweldig leuk vinden om te organiseren.

4 opmerkingen:

Sjoukje zei

Wat leuk weer een blogpost van je te lezen .
Altijd handig zn vrije tijds broek en.......ze dragen hem graag eer van je werk dus.
De set voor je zelf echt mooi .vind je vestje mooie kleur hebben .
Wat zien de kraam kadootjes er lief uit , fijn he als de ontvangers net zo blij zijn als de maakster.
Gezellig weer een naaidag ik heb er zin in en kom graag ,dankjewel dat je het weer organiseerd.

Veel groeten van de overkant .
Sjoukje

Crea-roosje zei

leuk om je blog weer te lezen hoor!
Leuk je set voor de kerst ,ja en soms moet je gewoon ff wat anders!Ik hou er wel van hoor!
jammer dat voor mij de naai dag er niet inzit ivm onze verhuizing1
Maar het word vast weer gezellig en leuk dat je animo groot is.
Vind het knap die kleine baby dingen naaien dit moet wel vaak in korte tijd gebeuren.
groetjes en tot gauw ..voor dat sweater patroon
lieve groeten van mij

Linda zei

Er is weer veel onder de naaimachine vandaan gekomen. Een mooi setje voor jezelf ook. En leuk dat ik deze keer ook naar de naaidag kan komen.

Vlijtige Lies zei

Mooi setje voor jezelf! En yes ik kom, als alles hier rustig is, ook een keer naar de naaidag!