donderdag 8 november 2012

Een verjaardagsjurk voor Jongste dochter....

Jongste dochter word over 3 weekjes alweer 4 jaar. Bij die leeftijd hoort natuurlijk een echte feestjurk. Aangezien ik het patroon ABC96 prachtig blijf vinden, heb ik die maar weer eens gemaakt. In maat 104.
Het stofje kocht ik op het Stoffenspktakel. Bijpassend streepstofje had ik nog in de kast liggen. Om de rok lekker wijd te maken, heb ik de onderste laag nog gerimpeld met tule. Ik wil de jurk afmaken met rood paspelband, helaas had mijn stoffenwinkel dit niet, daarom maar satijnbiaisband gekocht en zelf paspelband gemaakt.




18 opmerkingen:

Anton Rietveld zei

Wat een geweldige feestjurk! Ik verbaas me altijd over de snelheid waarmee kledingstukken bij jou van onder je machines rollen ;-) Moet voor de meiden heerlijk zijn een mama die zoveel naait!

Simone

Mama C zei

Wat een feestelijke jurk en wat een wijs meisje! Heeft ze zin om straks naar school te gaan?

Groetjes mama C

Wilja zei

Echt een mooie feestjurk. Wat zal het straks stil zijn als ze naar school gaat.

groetjes Wilja

sarina zei

wat een mooie feestjurk! als ze net zoveel van draaijurken houdt als suzanne, is tie vast geslaagd! Ik dacht eigenlijk dat annemarit ouder was als suzanne, komt denk ik omdat ze al van dat mooie lange haar heeft!
kvind t heel mooi staan zo ingevlochten
groetjes sarina

Elise zei

Mooie feestjurk!! En d'r haren zitten ook leuk, zeg!

Klavertje Kleding zei

Hele mooie jurk geworden. En wat zit haar haren leuk!! Alvast een fijne verjaardag!

Groetjes Nel

Nicole Claudia zei

Wat een prachtig feestjurkje heb je gemaakt. Dat rode paspelband steekt mooi af bij de rest van het jurkje.

Wat zitten haar haartjes trouwens prachtig!

Groetjes, Collie

elsa zei

Hoi Danielle,

Wat heb je dit weer leuk gedaan, zeg! Ziet er echt heel leuk uit.
Ga jij nog weleens naar Gor. voor de stofjes? Is het nog wat? Ik hoor het graag,

Groetjes, Elsa

Mama Deborah zei

Hartelijk gefeliciteerd en een hele mooie jurk!

Unknown zei

Wat een mooie jurk, hij valt heel mooi! En inderdaad haar haren ook al zo mooi!!

Unknown zei

Dat heb je weer mooi gedaan.Alvast gefeliciteerd.En ik vind dat rode satijnbandje juist mooi staan.

Doortje Dartel zei

Wat een heerlijke feestjurk.

Bianca zei

Leuke feestjurk staat haar super mooi! Mooie stof heb je gebruikt!

KidzCreaties zei

Wat een prachtige feestjurk. Leuke stoffen, en het paspel past er goed bij.Het is toch een leuk model.
Grappig jouw dochter is bijna op dezelfde dag jarig als mijn dochter, alleen die wordt 2 (ben ook bezig met een verjaardagsjurk).
Alvast gefeliciteerd. Groetjes Kamala

Andrea zei

Tjonge wat word ze al weer groot! De jurk staat haar echt heel leuk!
Een echte feesstjurk zo met die tule er onder.
Alvast een fijne dag!
groetjes Andrea

Anoniem zei

Weer een geweldige jurk is het geworden! Juist leuk om een zelfde patroon weer te gebruiken met een totaal ander stofje! Mooi ook die rood afstekende paspel, extra feestlijk van satijnband. Ik dacht alleen dat een paspel altijd schuin van draad moest. Maar het ziet er schitterend uit! Alvast een fijne verjaardag!!
groetjes Deborah

Danielle zei

Hoi Elsa, ik probeerde antwoord en reaktie te geven op je blog maar het lukte niet. Mail je me anders even?

by Ieke zei

Wat een prachtige verjaardagsjurk!

Jeetje, kleine dametjes worden groot. Vier jaar
alweer. Het gaat stil worden in huis, denk ik zo.