maandag 19 november 2012

Marlouis-achtig rokje met shirt en legging....




Ik kreeg de vraag of ik op bestelling een rokje van het merk Marlouis kon namaken. Het is een leuk ballonrokje met een rechte tricot band vanonder waardoor hij gaat poffen. Ik heb dit eerst uitgeprobeerd bij  Jongste dochter. Hij is wel wat minder gerimpeld dan bij het desbetreffende rokje, maar dan zou hij ook veel meer gaan poffen dankzij de dikke tricot die ik gebruikt heb en dat hoeft ook  weer niet. Voor erboven heb ik een shirt naar het patroon Lina gemaakt en eronder een legging van het patroon Laguna van Farbenmix. Ik vind het een leuk set geworden.

13 opmerkingen:

felisa zei

Wat een mooi setje! Ik zag pas ook zo'n rokje in de winkel hangen, vond het ook een heel leuk modelletje.

crea annemieke zei

Weer eens wat anders, zo'n pofrokje! leuk setje zo....
Staat haar heel lief, wat een leuke knot in haar haar....

Daaaaaag Annemieke

ellen zei

Hoi Danielle

Je kunt ook gewoon aan de onderkant een heel breed elastiek doen, dan zie je het stiksel niet zo goed.
Die heb ik nl al een paar keer gemaakt...

Groetjes Ellen

sarina zei

wat een leuk setje,
groetjes sarina

Vlijtige Lies zei

Heel anders als wat je gebruikelijk maakt,maar erg leuk!! Mooie stof ook. groet

Wilja zei

Wat een lekker fleurig setje, daar hou ik wel van. 't staat je dochter lekker pittig.

groetjes Wilja

elsa zei

Hoi Danielle,

Wat ontzettend leuk geworden! Het staat haar ook super, zeg! Ik denk dat ik ook zoiets ga maken. Heb je als basis een gewoon patroon van een ballonrokje genomen? Welk patroon? En dan niet 'ballonnen' maar een strakke tricotband? Heb je boven en onderrand net zo breed gedaan?
Ik hoor het graag,

Groetjes, Elsa

Danielle zei

Hoi Elsa, de gerimpelde strook is 2 keer de heupbreedte breed. Hij is ongeveer 2/3 van de totale lengte hoog. De onderste band is net zo breed als de heupomvang. De tailleband is heupbreedte en taillebreedte -/- 15 %. De hoogte van de onderste boord is iets hoger dan de tailleband.
En nog over je vorige vraag: De markt in G. is niet meer wat het geweest is. De kraam met de mooiste stoffen is er niet meer. Af en toe kan je het nog wel eens treffen met de couponnenkraam.
groetjes DAnielle

Danielle zei

En o ja het zijn gewoon rechte lappen, behalve de tailleband, die moet je bij een ouder meisje op vorm knippen.

Anoniem zei

Wat een mooie set! en wat een mooie stof, helemaal mijn smaak!

Andrea zei

Heel leuk zo'n rokje.
Ik heb voor Hannah zoiets op de markt gekocht, met het idee om het zeker es na te maken want het is eigenlijk heel simpel, en staat erg leuk!
groetjes Andrea

Anoniem zei

Het is een super leuk set geworden! De kleuren combi is ook erg mooi.Wat wordt ze al wijs zeg!!

Groetjes Deborah

by Ieke zei

Wat een leuk setje! Lekker kleurrijk, maar toch ook goed in evenwicht! Misschie is het mijn persoonlijke mening, ,aar ik heb bij de Lina shirts altijd het idee dat het hemdjewat hoger moet zitten. Ligt dat aan mij? Zal wel;-)