woensdag 21 november 2012

Overslagjurk voor mezelf... en vraag over capaciteit fotos op Blogger

Ik wil al maanden iets voor mezelf maken, maar er komt niet van. En ik heb zulke leuke stofjes in de kast liggen..... Van de week dan toch begonnen. Ik ging een nep-overslagjurk maken van een hele mooie donkerblauwe met grote rode bloemen tricot. De mouwen, biesjes en kraag zou ik donkerblauw doen. Toen ik halverwege was zakte de moed in mijn schoenen, ik vond het helemaal niets. Mijn buik tekende erin en door de lengte stond hij mij afgrijselijk. Toch doorgezet dankzij de adviezen van de Sancho-dames en ja hoor........Ik vind hem nu best geslaagd. Er zullen best mensen in in mijn omgeving moeten wennen aan dit kledingstuk omdat ze het niet helemaal gewend zijn van mij.
Het patroon komt trouwens uit de Knip 8-2012.

En wie weet raad:  Ik ben een tijd bezig geweest om dit bericht met foto op mijn blog te krijgen. Maar Blogger gaf aan dat ik de maximum capaciteit van fotos plaatsen had bereikt. Nu kan ik bijkopen voor 2,49 dollar per maand. Op zich vind ik dat best maar ik moet met een creditcard betalen die ik niet heb.
Wie heeft dit ook aan de hand gehad? Is dit op te lossen? Ik heb nu 2 fotoos uit een post van een jaar geleden verwijderd en zo kon ik deze foto plaatsen, maar zo kan ik dat niet blijven doen natuurlijk.

23 opmerkingen:

Elise zei

De jurk staat je heel goed!! OVer blogger kan ik je niet helpen, heb er geen ervaring mee.

Judith zei

Prachtige jurk! Staat je heel goed. Ik las je bericht op Sancho gister en goed dat je hebt doorgezet!
Dat van die foto's weet ik helaas niet.
Liefs Judith

Mirjam zei

Nog nooit gehad dat met die foto's terwijl ik toch al 4,5 jaar blog...

Anoniem zei

een hele mooi jurk het staat je prachtig

sarina zei

hoi danielle,

ben je afgevallen? Of lijkt dat door de jurk? hij staat je echt super!
Ik kreeg pas ook zo;n bericht, omdat ik in oude berichten mijn foto's verving voor foto's zonder hoofd, maar bij een nieuw bericht ging het wel weer goed. Dus weet ook niet wat je ermee moet, en anders ga je gewoon foto's die je toch niet zo mooi vind verwijderen, dat je in ieder bericht 1 foto hebt van het kledingstuk? succes ermee
groetjes sarina

Margriet Post zei

ik verklein de foto's altijd voor ik ze plaats. Dan kun je een stuk langer doen met je gratis ruimte.
Foto's verkleinen kan met veel progamma's (resize heet het). Google anders een erop, dan vind je ook veel gratis programma''s.

Doortje Dartel zei

Wat leuk weer eens wat anders. Staat je goed.

Anoniem zei

Foto's die jij op je blog zet,komen allemaal in jou Picasa albums te staan.Zodra je 1KB bereikt hebt is je album/blog vol.

Ik zat er met mijn 4 blogs nogal snel aan, verkleinde de foto's ook niet. Wist ik veel!
Nu ben ik alles aan het verkleinen, een heel werk! Foto's van de blog halen,verkleinen en terug plaatsen. Maar die grote moet je ook uit je album halen,anders werkt het niet.

Je kunt zien hoeveel ruimte je nog hebt,onderaan het vakje waar je foto's upload.
Naar je albums ga je via accountinstellingen en dan links naar produkten. Dan klik je op Picasa albums.Dan kun je daar foto's verwijderen,maar dan zijn ze wel ook weg van je blog.

Voor vragen mag je me mailen!

Groetjes Thea ♥

felisa zei

Wat een mooie jurk! Staat je goed.

crea annemieke zei

Hoi Daniëlle,

Mooi jurkje..... ff wennen als je altijd rokken met laarzen draagt.Over die foto's, ik blog al 4 jaar en zit nog lang niet aan mijn tax... dat komt omdat ik meestal collagefoto's maak. Daarbij laat je veel zien met weinig geheugen. De foto's zijn dan natuurlijk wel kleiner en daar LIGT het verschil.
Fijne middag en hartelijks Annemieke

Mij zei

O, mooi gelukt zeg! En staat je ook goed!

Liset zei

Een hele mooie jurk zeg en hij staat echt goed bij je!!

Ina zei

Een hele leuke jurk, enne...buik? valt heel erg mee hoor!

Anoniem zei

Online uploaden bij imageshack.us bijv en daar een link kopiëren, vervolgens plakken bij de knop afbeeldingen van een url. Dit scheelt heel veel ruimte!

Nicole Claudia zei

Ik vind het jurkje je schitterend staan. Mooi modelletje, de snit staat je heel mooi!!

Inderdaad heel anders dan anders door de vrolijke bloemen, maar prachtig hoor!!

Over de foto's had ik al bij mijn blog over gereageerd, maar ik lees hierboven nog meer tips over verkleinen e.d. (wist ik ook niet, hahaha).

Groetjes, Collie

Anoniem zei

Ik vind je jurk ook prachtig staan.
Inderdaad anders, maar heel mooi.
Geniet ervan!
Groetjes Corrie

Mama Deborah zei

Leuke jurk en dit blog kampt met hetzelfde probleem:
http://mieflavie.blogspot.nl/2012/11/help.html
Daar komen ook al leuke oplossingen

Omias maaksels zei

Op Sancho las ik over jouw twijfels rond deze jurk.
Hopelijk twijfel je nu niet meer ; want deze jurk staat je beeldig ! Echt waar !

Daniëlle zei

een heeele leuke jurk!!! staat je goed ondanks dat ik je hoofd niet ziet!!
Misschien zijn je foto's te groot, (de mb's) en moet je ze eerst kleiner maken ... of op je fototoestel kan je dat ook doen.

Succes ermee

Danielle

Unknown zei

Ik vind de jurk ook echt prachtig!! Hele mooie kleuren en het model ook erg mooi!!
Wat de foto's betreft: ik verklein ze ook.

Anoniem zei

Een schitterende jurk!! Hij toont je juist slank met een band in je taille! Ik zou er ook gerust laarzen onder doen. Lekker pittig. En zo'n rozenstof staat juist fleurig!

Groetjes Deborah

Gera zei

Nog een reactie op het plaatsen van foto's, je hoeft ze niet in een Picasa album te zetten. Op mijn computer heb ik Picasa gedownload, als je dat opent, kun je bestanden aan dat programma toevoegen en eventueel bewerken. Bij extra kun je een knop aan je programma toevoegen 'BlogThis!', als je die knop gebruikt worden de foto's die je hebt geselecteerd rechtstreeks naar een nieuw blogbericht verzonden, werkt erg handig vind ik.

Jantine zei

Ik verklein mijn foto's met het gratis programma irfanview (gratis downloaden) voor ik ze plaats... Doe al 4,5 jaar met mijn blogruimte!