zaterdag 4 maart 2017

Echte knalkleuren en een klassiek vest...

Voor mezelf heb ik weer wat kledingstukken gemaakt in 2 heel verschillende stijlen. Ik hou van alletwee. Het eerste set is wel echt voor de zomer natuurlijk als we weer wat zonneschijn hebben. Ik maakte een jasje van een dikkere fuchsia roze tricot. Ik maakte hem al diverse keren, ook voor de dochters, dus het patroon kent geen moeilijkheden meer voor mij. Ook had ik al een tijdje een lekker fleurige tricot liggen waarvan ik nog een keer een knoopjurk maakte. Voor eronder maakte ik van een soort badpakkenstof een fuchsia mouwloos jurkje (onderjurk) Hierdoor valt de knoopjurk mooier en ik heb gelijk een bijpassende topje!
jasje zit een beetje rommelig, de foto moest even snel snel, ook heb ik bij de taille extra centimeters toegevoegd, misschien moet ik daar nog wat vanaf halen?
 Ook maakte ik nog een vest van een blauw-wit breisel wat ik al jaren heb liggen. Weer het patroon uit de my image (winter 2014/15. Ik vind dit model echt een topper.
vest lijkt aan de ene kant langer, is niet zo, ik sta een beetje scheef

10 opmerkingen:

Mama Deborah zei

Mooie vestjes! Lijkt idd dat roze nog wat smaller mag.

Vlijtige Lies zei

Twee heel verschillende stijltjes. Allebei mooi geworden. En weer een blogje...ik moet er ook nodig weer is voor gaan zitten. Groetjes

Crea-roosje zei


zeker 2 verschillende stijlen,
maar allebei erg leuk!
Vrolijk die kleurtjes en marine stijl!
Mooie setjes gemaakt!
groetjes Esther

Omias maaksels zei

Ik zou beide keuzes ook kunnen maken.
Enerzijds fél....(staat je beeldig)
Anderzijds het eerder klassieke streepje.( lijkt me erg comfortabel )

Meteen bedankt voor de patroontip : zo'n vest zou ik ook wel kunnen gebruiken.

Mariette zei

Mooie setjes! Je bent goed op dreef voor het voorjaar!

Judith zei

Zoals altijd weer mooi gemaakt. Ik moet ook nodig voor mezelf aan de slag. Misschien lukt het deze week...
Liefs Judith

Anoniem zei

Mooi allebei! En het staat je ook nog eens prima.

Leuk vest trouwens. Eens kijken of ik dat boekje ook heb liggen.

Groetjes Thea♥

sarina zei

prachtige setjes, en het staat je allebei prachtig! Ja de roze kan iets smaller denk ik

Sjoukje zei

Fleurig jurk en dat Rose jasje staat je ook goed ,vrolijk geheel
ook het blauw set mooi ,en het vest maakt het af .
🌺Groets van Sjoukje

Alien K zei

Mooi gemaakt.
Heel verschillend! De roze kleurtjes zijn lkkr vrolijk.
De andere lkkr basic.
Qua modellen vind ik het blauw/witte mooier.