donderdag 25 maart 2010

een jasje voor Joanne van jeansstof






Zo hier ben ik weer. Allereerst bedankt voor de ontvangen felicitaties!
Vorige week ben ik weer begonnen met naaien. het moest een joggingstofjasje worden uit de Bizz-kids (winter 2007/2008). Ik ben heel de week aan het tobben geweest. Allereerst had ik de delen domweg geknipt zoals het op de patroontekening stond en dat klopte dus niet.
daarom het achterpand nog een keer geknipt. Ik dacht dat je jogging niet hoefde af te werken, maar dat was bij dit jasje geen gezicht. Ik heb trouwens op het laatst nog proberen te locken maar kreeg mijn lockmachine op geen enkele manier goed afgesteld. Ook had ik bepaalde naden te kort geknipt en ik vond de stof (voor de eerste keer rekbaar) niet lekker om mee te werken. Uiteindelijk was ik een zaterdag al dat uitgehaal en opnieuw proberen zo zat, dat ik hem Joanne heb laten weggooien.
Het was zonde van al die uurtjes, maar gelukkig kon ik daarna weer rustig in mijzelf worden.

Van de week opnieuw begonnen, maar nu met witte soort jeansstof. Nu ging het als een trein. Ik wist nu waar ik op moest letten. Ik vind het resultaat uiteindelijk leuk geworden. (Het idee van de letters en elleboogstukken komt van een colleganaaister hier ui de buurt, staat dus niet op het patroon)

1 opmerking:

Elise zei

Wat mooi, zeg! Enne petje af, nog maar pas bevallen van je 5e kindje en nu al weer aan het naaien.