donderdag 27 januari 2011

Overgooier (te groot!) voor Anne-Marit

Voor Anne-Marit heb ik een leuke overgooier gemaakt volgens een patroon uit een oude Stenzo's van 2005.


Dit patroon heeft heel veel weg van de solvege-overgooiers van Jottum. Dit merk koop ik nooit omdat ik het veels te duur vind, maar als je dan een patroon van zo'n jurk in handen krijg, ga je natuurlijk gelijk zelf aan de slag. Jottum gebruikt vaak wit of donkerblauw met dit soort jurken. Maar een mooie witte jurk heeft ze al en allemaal witte jurken vind ik ook niets, dan zit ik constant te kijken of ze d'r zelf niet vies maakt. En dat is niet de bedoeling. Dus vandaar wat veiligere kleuren gebruikt: rood en roze. Maar naarmate de jurk meer vorderde kreeg ik steeds meer het idee dat deze jurk nog veels te groot voor Anne-Marit zal zijn. En ja hoor.....geen gezicht. Nu ga ik binnenkort maar eens even naar mijn schoonzusje: kijken of mijn nichtje hem past. En het is natuurlijk een bepaalde stijl jurk wat niet iedereen moooi vind. Dus vind ze hem niet mooi hang ik hem in de kast voor volgend jaar!

5 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Wat jammer!!Het is best een klus deze jurk,en het is echt een plaatje geworden.Maar voor kastvulling is deze jurk echt te mooi!Ga je nu een kleinere versie maken?En je nichtje boft met jou als tante!Als de jurk haar past.Groet Arjo

Diana zei

Zeker een hele mooie jurk, lekker fleurig! Wat kan je je soms vergissen in de maten, jammer dat hij niet past. Wat heb je trouwens al weer een hoop gemaakt voor het voorjaar!
Groetjes Diana

Riny zei

Ach...jammer van het vele werk Danielle.Het overgooiertje ziet er schattig uit met de roze stofjes.Je hebt het model nu helemaal in je vingers zitten. Misschien dan toch maar een kleinere maat maken voor Anne-Marit? Laat je niet ontmoedigen hoor.De volgende creatie gaat vast goed. De juiste maat kiezen blijf ik voor mezelf ook nog vaak moeilijk vinden. Het éne model is het andere niet...groetjes van Riny

Erna zei

wow hij is geweeeeeeeeeldig (fan van jottum jurken) echt super!

Anoniem zei

Hoi!

Wat een mooie jurk heb je gemaakt! Ik zou hem ook graag willen maken. Weet jij waar ik het patroon kan krijgen?

Groetjes van Marjon
jonnieathome.blogspot.com