donderdag 3 februari 2011

3 poloshirts voor Jelle.



Een aantal maanden geleden heb ik voor Jelle en Peter dezelfde poloshirts gemaakt die goed gelukt waren. Daar was ik toen erg blij mee omdat mij een polosluiting naaien heel moelijk leek. Die polosluiting was d.m.v een beleg gemaakt. Maar je hebt ook nog een ander soort polosluiting waarmee je de sluitbiezen dus van een andere kleur stof kan naaien en dat wilde ik dus. Maar voordat ik deze techniek door had duurde even. Een aantal weken geleden had ik al 1 shirt geknipt. Het 1ste voorpandje ging fout en daarna het 2de ook en toen had ik geen genoeg stof meer. Dus opnieuw besteld in dat streepje, Nog verschillende pogingen gewaagd op proeflapjes, maar elke keer weer aan de kant gegooid en lekker jurkjes genaaid. Uiteindelijk heb ik het van de week toch weer opgepakt en ............nu lukte het. Dus gelijk maar 3 polos gemaakt om het niet af te leren. De polos zijn in maatje 80. Ze zijn nu nog lekker ruim, dus Jelle kan nog even groeien. Toen ik de sluiting onder de knie had dacht ik dat het perfecte shirts konden worden zonder mankementjes, maar helaas: knoopsgaten maken gaat bij mij regelmatig met hindernissen. Bij het eerste shirt heb ik op de staander een knoopsgat rechtop gemaakt, later kwam ik erachter dat ik hem beter liggend had kunnen doen want nu loopt hij door op de bies. Ook had ik daar aan de rechterkant knoopsgaten gemaakt i.p.v links. Nu de knopen daar maar overheen gezet en het valt niet meer zo op. Ook heeft mijn machine moeite met hobbels in de stof bij de te maken knoopsgaten, dus dan moest ik weer opnieuw beginnen. En dat zie je dus. Maar ja de rest is netjes en ik stoor me er verder maar niet zo aan.

7 opmerkingen:

Omias maaksels zei

Heel mooi!
Ik bewonder jouw doozettingskracht !

Mariette zei

Mooie shirts! Ik heb nog nooit een polo-sluiting gemaakt, daar wil ik toch eens voor gaan zitten want dit zijn echt leuke shirts voor jongens.

Isabelle zei

Wat een mooie shirts zijn het geworden!!!

Groetjes, Isabelle

Diana zei

Heerlijke gezellige shirt! Ben ook een liefhebber van streepjes.
Fijn weekend.
Groetjes Diana

Vlijtige Lies zei

Een heel verhaal!Maar als je het niet weet zie je er niets van.Ze zijn erg goed gelukt.Complimenten hoor.Ik doe het je niet na.En je ziet het door het steeds opnieuw te doen loop je tegen vanalles op,waardoor je het steeds beter onder de knie krijgt.Op naar de volgende?!groeten Arjo

Doekedoeke zei

Oh wat leuk!!!

LizeAnn zei

hoihoi,

Wat een leuke shirtjes heb je gemaakt! Voor mijn zoontje wil ik ook graag wat van deze shirts maken. Waar heb jij dit patroon gevonden?

Hartelijke groet,
Annemieke (weaschouten@hotmail.com)