vrijdag 23 juni 2017

zomerjurk voor mezelf...

Heerlijk, ik kan de vaart er even inhouden! Ik heb zelf een tekort aan zomerjurken die goed zitten. Dus loop al een poosje te prakkizeren wat ik nu precies ga maken voor mezelf, maar vandaag had ik een helder idee. Ik had nog een lap badpakkenstof liggen (ja echt, zo voelt het, maar het is ideale stof, lekker glad, dun, zit heerlijk en kreukt niet) , die wilde ik gebruiken in combinatie met het patroon uit Knipmode juli 2014. Het is een jurk met een los gedraaid pandje ter hoogte van de taille, wat eruit ziet als een knoop. Ik maakte hem al 2 keer eerder. Ik veranderde bijna niets, alleen bij de hals heb ik 2 cm extra aangeknipt. De plooitjes die je in de jurk maakt is het meeste werk, echt even gepriegel, maar daarrna zit hij in een zucht in elkaar, bij wijze van spreken dan.

13 opmerkingen:

Andrea zei

Prachtig! Hij staat je echt zooo mooi!

Sjoukje zei

Bekend patroon echt super leuk staat jou de jurk mooie stof ook ,
Blauw ik blijf het mooi vinden
Handig he stof die niet kreukt .
Vond de lange jurk van je dochter ook al zo mooi .
Echt in de turbo Danielle ,komt dat van t warme weer?
Goed weekend
Groets Sjoukje

Anoniem zei

Mooi! Staat je heel goed. Het patroon blijft leuk. Ik heb hem zelf ook twee keer gemaakt.
Gr. Marjolein

sarina zei

prachtig! Het plaatje klopt helemaal het model de stof de kleur, staat je echt heel goed!

Groetsels zei

Mooi. De stof vind ik ook leuk.... badpakkenstof.... haha

Crea-roosje zei

ja jij hebt echt de vaart erin!
het lijkt badpakstof maar in de winkel maken ze er ook jurken van,heerlijk je hoeft het niet te strijken!
Wat een superleuk model is het zeg,prachtig met die stippen.
Staat je superleuk!
groetjes Esther

molemieke zei

Een hele mooie jurk. Je staat er prachtig mee.

Wilma zei

Staat je geweldig mooi! Mooie stof ook..lijkt donkerder naar de zijnaad.

Anoniem zei

Super leuk gemaakt. Het staat jou heel leuk. Helaas heb ik te veel buik voor zoiets.
Zalig als een stofje niet kreukt. Heel de dag netjes. Daar hou ik van!!

Fijn weekend.

Groetjes Thea♥

Unknown zei

Hij is mooi geworden, de stof vind ik ook erg leuk!
H.gr. Lydia

Mariette zei

Erg mooi, staat je super!

Anoniem zei

Hallo Danielle...ik vind die jurk zo mooi zou ik ook aan een patroon kunnen komen?kan ik die knipmode nog kopen? Zou het fijn vinden als ik een reactie krijg...mvg Grietje

Danielle zei

Grietje, misschien kan je de Knipmode juli 2014 nog op Marktplaats vinden?