vrijdag 4 maart 2011

Jottum look a like! voor joanne





Een paar weken geleden had ik al het jottumpatroon uit een oude stenzo's gemaakt voor Anne-Marit. die was veels te groot voor haar achteraf en hangt nu bij mijn nichtje in de kast. Maar dit model vind ik wel heel leuk, ook voor de andere 2 dochters! Dus voor Joanne had ik het idee om van dit patroon een rok te maken. (uiteindelijk is het een rok + tricot bovenstukje= toch een jurk geworden) Afgelopen maandag op de markt 3 meter stof gehaald (1,50 de meter!) En de dagen erna mee begonnen. Maar er ging heel veel mis zodat ik hem diverse keren weg wilde kiepen. O.a de rolzomen wat mijn apparaat niet goed deed. Na tips van Sancho werd dit gelukkig verholpen. Voor de rest heb ik diverse dingen keer op keer uit moeten halen, maar uiteindelijk heb ik een resultaat waar ik heel blij mee bent. Het is een echte namaak-jottum geworden. Alleen de bovenkant is nog wat te wijd, die moet ik nog even versmallen. Ik heb losse bretels op de jurk gezet. Het is er eentje met 1 sluiting achter en die trekt best wel het bovenstukje omhoog. ik zal morgen op de markt eenss kijken of je ze ook met 2 galgen vanachter hebt.

5 opmerkingen:

Andrea zei

Zo die ziet er goed uit!

Omias maaksels zei

Wat een prachtige jurk is dit geworden !
een feestjurk , lijkt me ! Mooi !

Sandra zei

Prachtig is ze seg.

Anoniem zei

Heel mooi geworden, en inderdaad; net echt ;)

Sabine zei

Oh, wat is die weer supermooi geworden! Heel erg geslaagd! Die zou hier ook in de smaakt vallen!

groetjes,
Sabine