vrijdag 10 juni 2011

Een wikkeljurkje in een bijzonder leuk stofje.





Gisterenavond toen mijn man om 21:30 nog een rondje ging lopen (er moeten wat kilootjes af) besloot ik nog een patroon over te nemen en evt. daarna te knippen. Eigenlijk ging dat allemaal heel snel en tegen 23:30 zat het jurkje (ik had voor het wikkeljurkje Roos 5011 gekozen) voor de grote lijnen al in elkaar. Dat ging heel snel dus! Ik heb trouwens een hele mooie stof gebruikt die nog maar twee



weken in mijn kast lag. Twee weken geleden hadden we een regionale Sanchoavond. Eind van die avond heeft bijna iedereen stofjes op tafel gelegd waar ze niets meer mee te deden. Zo konden we dus ruilen met elkaar. Ik had niets meegenomen. (Al mijn stofjes in de kast vind ik nog wel leuk eigenlijk) Maar ik zag wel 2 precies dezelfde lappen met aan de rand geborduurde bloemen die echt heel mooi vond. En die mocht ik alletwee zomaar hebben! Petra en Arjo (of was het Esther?) bedankt! Dus daar heb ik dus nu voor Joanne een wikkeljurk van gemaakt. Zij vond hem ook geweldig.
Vanochtend nog even naar de Stoffenkraam geweest voor bijpassend biaisband en toen snel afgemaakt. Straks komt Joanne thuis en dan ga ik hem snel even passen. Ben benieuwd.

8 opmerkingen:

Unknown zei

Wow wat een superstof en dat patroon past er perfekt bij!

@Let zei

Een heerlijk jurkie!
Lekker zomers, en nu maar hopen dat de zon weer lekker gaat schijnen :-)

Goed pinksterweekend!
Groet, @Let...

Nicole Claudia zei

Wat een prachtige stof, zeg!! Perfect voor dit patroontje. Die zal ze héél veel aan hebben!

Groetjes, Collie

Unknown zei

Hij zou zo van een duur merk kunnen zijn zo mooi is hij.
En het patroon past er goed bij.

Groetjes Janneke

Blomkes zei

Wat snel gedaan! en een mooi resultaat, staat haar goed!

groetjes, Elske

Sabine zei

Wat een leuk jurkje! Het stofje is écht super en heel mooi afgewerkt zo met die groene biaisband! Hij staat Joanne trouwens heel erg mooi.

groetjes,
Sabine

Unknown zei

Wat een leuke! Prachtige stof ook! Staat je meisje helemaal leuk. Gr. Renate

Sacha la Bastide zei

Oh, heel mooie stof inderdaad! Gaaf jurkje zo. Echt zomers!

Groets,
Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)